Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under oktober 2008

Av Elaine - 31 oktober 2008 15:32

Det slog mig när jag var in på Kennel Zondas hemsida att Ylva är otroligt lik sina föräldrar. Hoppas hon blir lika duktig på utställningar också.

Av Elaine - 31 oktober 2008 12:18

Första gången Ylva ser snö. Spännande. Det gick inte fort framåt, eftersom hon var fast besluten att äta upp all snö och fånga alla snöflingor, men roligt var det.

Robin SMS:ade just att han fått ett rådjur för Vinga. Mycket duktiga jägare jag har.

Av Elaine - 31 oktober 2008 11:11

Jag har klippt alla Ylvas klor, till och med sporrarna :) Är riktigt stolt över mig själv. Det tog inte ens en kvart. Och det brukar ta närmare en timme annars. Den nya taktiken är alltså att Robin och Vinga inte ska vara hemma. Hon behöver lugn och ro. Avlutade med massa beröm och godis. Känner äntligen att vi är på väg åt rätt håll. Snart är klorna korta igen. Blir ju mycket skönare att gå då.

Av Elaine - 31 oktober 2008 09:26

Jepp, idag kom den. Den första snön. Undrar vad Ylva kommer att tycka om det. Ska inte ut än på ett tag. Hoppas det hinner komma lite mer innan det är dags.

Av Elaine - 30 oktober 2008 22:02

Robin & co borde vara framme om några timmar nu. Senast han hörde av sig var han i Gävle-trakten. Hoppas allt går bra.

Jag och Ylva var i alla fall till Helen och såg på "The Heartbreak Kid" med Ben Stiller. Inte så bra, men skönt att inte behöva tänka. Kallt ute nu, ungefär fem minusgrader. Brrr.

Av Elaine - 30 oktober 2008 15:13

Mina små gullungar, Robin och Vinga, åkte för ett tag sen mot Herrljunga, hem till Jerker. Kommer att vara ensamt utan dem, men jag och Ylva klarar oss bra. Och Vinga kommer att ha superskoj när hon får jaga hela dagarna.

Av Elaine - 30 oktober 2008 10:10

Efter morgonpromenaden tycker man ju att man borde ha två hungriga hundar, men nej, inte. En eller två timmar senare kanske. Men jag klagar inte, ingen som försöker fälla mig när jag tar fram maten och inget bråk om maten mellan dem heller, och inget hetsätande. Men lite märkligt är det.

Av Elaine - 30 oktober 2008 09:05

Blev så inspirerad av Helena och Gibson att jag ville testa om Ylva kunde spåra.  Så igår tvingade jag med Robin ut i skogen för att testa. Jag gick in en bit och gömde mig, och minsann, Ylva hitade mig snabbt. Så stolt! Om hon tycker det är roligt är det något vi ska fortsätta med, fast Robin tycker att jag ska öva med rådjursklövar (så att hon lär sig nåt vettigt), men han var nog lite stolt han också, fast han inte ville medge det.

Ovido - Quiz & Flashcards