Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under januari 2010

Av Elaine - 31 januari 2010 17:17

Idag var det Loppis i Nolia-hallen. Jag hade ingen aning om hur stort det skulle vara, men jag och Helen åkte iaf dit för att fynda. Och oj vad MYCKET folk! Var mycket större än nån av oss trodde. Vi fyndade inte så mycket, men det var kul att titta. Tror att vi båda hade "snålplånboken" framme. Men Helen hittade en fin liten handväska.


Jag köpte en stor mörkblå sticktröja (4 euro) för att få massor med fint, tjockt garn. Och en hundbur för 10 euro (kostar ju ca 600 sek för den här storleken i butik). Är riktigt nöjd. Lätt att ta med om man inte ska ha båda i bilen (fast de kan tränga in sig där i nödfall). Och superbra när man ska ha med Vinga, hon kan ju inte se ut!


Sen var vi en sväng in till stan (då hade det börjat snöa och blåsa ordentligt), till biblioteket. Sen till Plantagen och köpte lite vårfint och sen via UB. Men huj vilket busväder. Och som jag sa till Helen, tur att jag inte fick körkort förra veckan, för då skulle jag inte våga köra. Folk var ju som yra höns vid Nolia t.ex Och sen när jag väl kommit hem så körde jag fast på parkeringen    (Robin kom ut och hjälpte mig loss)


  Buren. Vinga visar. (Orkade inte svänga bilderna)   Ny myshörna


  Vårfint i fönstret (LÄNGTAR)


     

Av Elaine - 29 januari 2010 18:04

Bedöm själv. Men enligt mig är de svårslagna   


Vingas nya tröja.

"Är jag fin nu husse?" 


    Tråkigt att vara på bild.


  Bäst att busa lite.


  BUS!  

Av Elaine - 28 januari 2010 19:21

Idag är det kallt. Och mer snö. Mycket mer snö.


  Så här såg det ut imorse när man tittade ut. Minus 17.


  Morgonrunda.


  De hade plogat en liten stig. har faktiskt inte gjort så mycket mer ännu. Hade tydligen spenderat hutlöst mycket pengar på plogning den här veckan sa Helen. Och på lördag ska det komma mer. Men det är väl lika i hela landet.


  Tur att jag inte behöver bilen just nu. (Inte min bil här, men iaf, nära på, inplogad är jag iaf). Robin får skotta fram den imorn.


  Robin tog bild på värmen. Brrr. Imorn kallare.


  Påpälsade för promenix. Vinga är inte allt för glad över att gå ut. Men idag fick tom. Ylva kallt om tassarna!!! ALDRIG hänt förr.

Av Elaine - 25 januari 2010 19:14

Måste bara visa. SÖTISEN!


  Fulaste minen någonsin?!?!     Får man inte plats i korgen så....

Av Elaine - 25 januari 2010 19:13

Det finns en bur och en korg. Men det är klart varför ska man sova ensam?


     

Av Elaine - 25 januari 2010 19:10

Äntligen har bilder kommit in på datorn. Åt GOD mat i fredags. Älg, klyftpotatis och bearnaisesås (lyckades på andra försöket). MUMS!


  MUMS!

    Testade nya karaffen som Robin fick i julklapp. Fungeerade ypperligt! Även om vi hade Pommac i den och inte vin.   Se så fint kött! Skulle NÄSTAN kunna äta det bara så där...

Av Elaine - 24 januari 2010 11:17

Har varit dålig på att uppdatera. Har inte tagit bilder, och då känns det så tråkigt. Nå. Jag och Helen har kommit igång med träningen vilket är skönt. Simmade idag. Orkade 350 meter idag, mot 250 meter förra veckan (pinsamt lite). Ökar hundra i veckan nu då.


Köpte en tröja på Gina Tricot igår, lite av misstag. Kostade 49, så det var ju inte världens undergång. Ville egentligen ha den för det rosa garnet, men sen när jag kom hem så tänkte jag att det är lika bra att prova den på, och jajamen, den passade ju finemang. Och när jag har tröttnat på den kan jag sprätta upp den med gott samvete.


Igår hann vi se fjärde Harry Potter filmen (mycket praktiskt med Xbox live). Och Robin som ALDRIG skulle se nån av dem! Haha! Annars har jag ju varit i skolan lite (OTROLIGT dålig föreläsare tyvärr) och läst hemma, pysslat och stickat och så har vi hunnit med en del hundpromenader. Ska ta en sväng runt Nydala med Helen i eftermiddag. Kanske orkar jag släpa med kameran då. Så får ni se vad lycklig Vinga är i sitt flexikoppel   

Av Elaine - 20 januari 2010 20:02

Wieee! Behöver jag säga mer. Skulle jag få skulle jag sitta klistrad hela dagen och mata mina pinatas, och få dem att svärma och bygga och pyssla. Som tur är har jag anra saker som måste göras...

Ovido - Quiz & Flashcards