Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under juli 2010

Av Elaine - 27 juli 2010 10:52

Har äntligen läst ut Tokyo natt av Elin Lindqvist (Herman Lindqvists dotter?). Låååång! Inte många sidor egentligen. En dålig bok blir lååång! Rekommenderar INTE! (Bara om du är överdrivet intresserad av Japan)


  

Av Elaine - 25 juli 2010 13:54

Av Elaine - 25 juli 2010 13:30

Det var en lång dag med mååånga äventyr   


Robin såg någon spännande fågel. Första stoppet.

   

 

  Vi närmar oss.


 

Jag köar till toan. Robin väntar snällt. Han kände sig lite missanpassad i början eftersom vi inte släpade runt på småbarn med alldeles för mycket spring i benen och sugar-high.


  Någon sorts höna.


   

Några av schimpanserna.


Robin vägrade posera med sköldpaddorna.


   

Turtles


 

Två apor :)


  apa


  Robin klappar på en liten get


  Jag tycker att vi minsann borde skaffa en liten get. En dvärget. Gärna den här, som man kan klappa på.


    Jag försöker vara med på bild med fåren. Gästrikefår.


  Robin blir avvisad.


  Klapp klapp. De var små och ulliga.


    Liten killing.


  Hängbuksvin


  Någon sorts ko


  Jag och kamelen. Hon ville inte vara med på bild.


  Sur-putte.


   

En stor hund skällde på en kamel. Kamelen var inte så imponerad.


  Kängurur... kängurus... känguruer... hmm. Pungdjur.


  Stora horn


  Robin lär sig mer om orangutangerna


 

Ras: apa. Modell: lite sur.


  Sköldpaddor.


    Sköldpaddor


  Apa


  Apor. Hane till höger. Hona till vänster.


Jag tittar på pirayor


   

Robin är nöjd och glad.


  Miniatyrhästar


 

Lemurerna var häftiga. Trodde att en skulle hoppa upp på Robin, men sen kom det massor med folk och förstörde.


 


  Nyfikna små djur


 

Jag tvingade Robin att vara med på bild i Gävle.


  Trött, men glad.

Av Elaine - 25 juli 2010 13:26

Var till Norrtälje med mamma i fredags. Tittade runt lite och köpte några saker. Mest nöjd är jag över några fina knappnålar (som jag inte har bild på så klart) och en väska och vattenflaska.


   

Av Elaine - 21 juli 2010 19:10

Inte så smidigt ännu, men ändå!




och så lite rosor som äntligen har slagit ut


   

 

Av Elaine - 20 juli 2010 14:52

Blev inte Dexter, för komplicerat att se här och för mörk bild!! Mörkt hela tiden kändes det som. Inte lätt att se när solen lyser in bakifrån då. Sett Cougar Town nu istället. Nu så har Robin sagt att jag ska se Californiacation, så jag får väl ge det en chans.


 

Av Elaine - 19 juli 2010 12:36

Nu har jag sett alla avsnitt av The Big Bang Theory, säsong 1-3. Funderar på vad jag ska se nu... Funderar på Dexter, alla säger ju att den är så bra.


 

Ovido - Quiz & Flashcards