Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under december 2009

Av Elaine - 24 december 2009 09:10

Wiee!    Lite bilder på vår gran.


     

   

     

 

 

Av Elaine - 24 december 2009 09:09

       

Av Elaine - 17 december 2009 19:07

Nu börjar vi vara färdigpackade (jag iaf). Jag och Ylva var på en härligt solig skogspromenad (men kall) med Helena och Gibson. Så otroligt roligt man kan ha i snön när man är liten    Men det blir kallt om tassarna. Vinga väntade hemma, och tur var väl det, för lillprinsessan får man dra ute nu. Hon stannar och börjar gräva på mina ben med tassen och vill att man ska värma dem (hjärtat brister lite när min älskling har KALLT!) Men jag lyckades släpa henne runt parkering en stund sen iaf. Och Ylva och jag tog en promenix till UB för att lämna tillbaka en bok. Så nu är allt klart inför JULEN!

Av Elaine - 17 december 2009 10:59

ja, kallt ute idag. Brr. Har pysslat och hunnit med en hel del idag. hade tänk ta en lång promenad, men jag misstänker att jag får skippa det. Vinga är inte glad över kylan. Och som jag misstänkte var jag underkänd på grammatiken   med hur mycket vet jag inte. Känns kontigt, har aldrig varit underkänd förut. Nån gång ska var den första. Får skriva om den nästa år när kursen går. För jag tänker inte komma hit till den 7e januari bara för att skriva omtentan när jag egentligen börjar den 18e. Huj! Men godkänd på resumén var jag iaf, så nu behöver jag bara lite fler poängregistreringar så att de på AMS blir nöjda. Men det blir säkert först efter nyår. Nu ska jag hänga tvätt och diska.

Av Elaine - 16 december 2009 14:20

Bara för att det finns snö så måste man ju bevisa det.


             


Robin på väg till skolan

  

Shlagerbaren, där vi var i lördags.

 

Av Elaine - 15 december 2009 12:32

Kom just in från en liten skogspromenix med Helen. SNÖ! Och det kommer mer   


Snö är roligt! Vi har två små studsbollar.


  En liten hund. Bra reflexväst!


     

Försökte tappert ta en bra bild


 

Ylva i skogen


     

Vinga ville inte heller var med på bild


 

Vinga i skogen


             Helen fösökte få med oss alla på bild, inte det lättaste


  Vinga har ett fint tomteskägg och Ylva kommer på andraplats.

Jag har mest snö i nacken. 


  Det har hunnit snöa ganska mycket (igår var det barmark)


  Helen tog söt bild på Ylva när hon attackerar Vinga.


 

Bus i skogen. Men livsfarligt att hålla kameran samtidigt som Vinga drar och det är lite halt. Huj! (Och ja, klart Vinga drar när man är på skogspromenad och Ylva får vara lös, det är ju orättvist. Men hon gör sitt ästa och jag tycker att hon är duktig)




Oftast brukar hon lyckas släpa med hela grenar en bra bit, men idag orkade hon inte. Finns så mycket annat att göra.

Av Elaine - 15 december 2009 10:15

Sista tentan KLAR! Ska bara läsa igenom realian och skicka in den till Philippe så har jag jullov.   

Av Elaine - 15 december 2009 08:05

Vaknade en timme sen. Har läst igenom orden en sista gång. De som inte vill fastna vill helt enkelt inte. Bara att inse. Hjärnan vill inte kunna ALLT!Ska duscha och äta nu och sen gå till ÖP. Ska nog gå bra (hoppas jag). Får iaf gå igenom snön på vägen. Hör plogen utanför nu. När jag kommer hem igen blir det snöig promenad med vovvarna. Ylva kommer att svimma av lycka (Vinga döljer det bra ifall hon känner samma sak).


  En snabb bild av morgonen utanför. Snart är det JUL!  

Ovido - Quiz & Flashcards