Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under mars 2009

Av Elaine - 30 mars 2009 14:20

Ja, här är det trist väder. Och trist att sitta framför datorn. Och så är vi lite småkrassliga. Robin har återhämtat sig sen gårdagens magsjuka, men jag har lite ont i halsen ännu. MEN det är mycket bättre. Vi bokade om Ö-vik utflykten till onsdag i stället, så jag har iaf något att se fram emot :) Och så hade Robin köpt ros åt mig och gjort ett fint kort :D Varm i magen blir man. Och så passar jag på att säga grattis till förlovningen igen till Helena och Henrik.

P.S Ylva vill också bli bjuden :)

Av Elaine - 28 mars 2009 15:51

När dammsugaren kommer fram ur sin håla är det lika bra att hålla sig på avstånd...

Av Elaine - 26 mars 2009 19:02

Min kamera dog. Inte konstigt efter allt som hänt den. Men inga bilder på ett tag nu alltså. Suck.

Av Elaine - 26 mars 2009 18:29

Vinga har fortfarande kalt om tassarna, pallervant! Men lyckades släpa med henne ett tag iaf, vill ju inte att hon ska bli en liten tjockis. Annars började vi med första c-uppsats-mötet idag. Bara att sätta igång och utforma enkäten. Puh. Tror också att Ylva har fattat "gå fint", men jag kan förhasta mig. Måste testa imorn igen (men jag hoppas). Inget nytt att rapportera här från kylan.

Av Elaine - 24 mars 2009 09:08

Skulle ut med hundarna i morse. Allt var klart. Jag hade mina nya hörlurar, radion var på, broddar på skorna så att jag såg så dum ut som möjligt. De gjorde nummer ett och två. Bra, klart att gå. Men sen upptäcker Vinga att det var kallt! Stopp och hem igen. Suck!

Av Elaine - 23 mars 2009 14:42

Ja minsann, det snöar ute, igen. Men meterologerna sa att till i helgen så skulle våren komma igen, på riktigt. Men då är jag ju inte ledig längre, buu. Tänkte i vilket fall som helst gå på promenad idag (med broddarna på) men har ont i foten och knäet sen gårdagens vurpa, så Ylva och Vinga får nöja sig med att slöa på soffan. Vilket de inte har något emot. Hoppas på bättre tider imorgon istället.

Av Elaine - 22 mars 2009 13:10

Var på en promenix med livet på spel med de små just. Trodde jag skulle ramla och bryta alla ben i kroppen, men föll först precis innan dörren. Bröt dock ingenting, som tur var. Eftersom promenaden blev kortare än tänkt så passade jag på att träna lite med småttingarna i solen. Även om det var betydligt kallare idag så var det fortfarande skönt i solen.


Jag band helt enkelt fast Vinga så fick hon träna lite passivitet och titta på medan jag tränade med Ylva. Detta är ju som alla vet Vingas stora svaghet. Men hon klarade det galant. Nu kan jag ju inte påstå att hon la sig ner och sov precis, men hon satt stilla och snällt och tittade på vad jag och Ylva gjorde. Fick lite mutgodis emellanåt också.


Med Ylva tränade jag "kvar" och "kom". Det gick jättebra! Hon fattade till och med "ligg kvar" idag, vilket hon har vägrat förut, troligtvis för att det varit snö. Nu var det ju bar mark och sol. Hon satt till och med kvar fast jag gick runt cykelskjulet här nedanför. Mycket stolt :) Sen övade vi lite att gå i utställningskopplet och att "stå" (inte stå på bakbenen som Vinga gör) eftersom hon envisas med att sätta sig ner varje gång hon ser en godis. Detta kan ju vara lite besvärligt om t.ex veterinären vill kolla på henne stående.


Kort sagt var mina små änglar världens duktigaste idag. Nu ligger de och sover och drömmer om dagens äventyr. Ska försöka orka åka och handla nu, innan Robin kommer hem från skolan.

Av Elaine - 22 mars 2009 07:49

Vinga löper. Nu hoppas jag helt enkelt att Ylva också börjar. jag var nämligen lite orolig att hon skulle passa in det till utställningen. Blir tyvärr inget mer bus med Gibson ett tag framöver, för att vara på säkra sidan.

Ovido - Quiz & Flashcards