Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under april 2009

Av Elaine - 28 april 2009 18:57

Hamstern liknar på Ylva!


http://www.spela.se/spel_/Harry_The_Hamster.html


Mitt högsta poäng är 23878, vad får du?

Av Elaine - 27 april 2009 15:01

Trodde aldrig jag skulle ta mig till dörren, men skam den som ger sig. jag lyckdes släpa in två hundar, två matkassar, en säck hundfoder och en agilitytunnel i regnet. Borde få medalj. Men jag fick i alla fall ett leende från dom som kom emot. Såg säkert underhållande ut. Måste påpeka att Ylva och Vinga aldrig gått finare, dom förstod att det inte var det lättaste för mig. Och nu kan Robin aldrig kalla mig lat igen som inte orkar släpa upp matkassarna själv, skulle vilja se honom göra omdet här.


Sen testade Vinga den nya agilitytunneln. Lite läskig först, men nu ligger hon och sover i den :) Ylva ligger en bit bort och försöker spela oberörd av att något stort och rött har intagit köket... En liten fegis med andra ord.

Av Elaine - 26 april 2009 19:46

Skönt med en soldag till, men nu verkar det vända. Imorn ska det tydligen bli regn :( Nåja, ifag har vi i alla fall inte varit inne mycket. Började med en sväng runt Ålidhem och sen en stund ute i solen med myrätande (Ylva), sen gick vi ner till Maxi med Helen. Ylva och Vinga var rätt slöa redan då. Sen slöade vi lite till i solen (Ylva och Vinga i skuggan, så klart, blir ju överhettade annars). Efter lunch begav vi oss ut på gården ett tag till och nu ikväll har vi grillat. Fast nu under grillningen fick faktiskt Ylva och Vinga stanna inne. Tyckte det hade varit tillräckligt spännande redan. Årets första riktiga utomhusgrillning avklarad nu alltså. Väntar på nästa soldag, enligt SMHI verkar det bli på onsdag... men dom har ju haft fel förut. T.ex lovade de mulet idag, och det har varit helt molnfritt hela dagen!

Av Elaine - 25 april 2009 19:22

SMHI misstog sig lite, blev inte sol förrän på eftermiddagen (var det tidigt på morgonen också), men det var varmt och skönt. Var en sväng via Helen och skolan med Ylva och Vinga. Ylva ville absolut ha sitt tuggben ut så hon släpade det fram och tillbaka :) Sen var jag och Helen ner på stan och drack milkshake, bla.


Efter en så ansträngande början på dagen så passade vi på att "passivitetsträna" på eftermiddagen när solen kom fram. Eller rättare sagt, dega i solen, och oj vad varmt det var. Bara snödrivorna som förstör vårkänslorna nu. Vinga var duktig och Ylva fisk sitta lite i skuggan uppbunden också. Hon tog det bra.


Nu kom vi just in från en liten kvällspromenad och träning. Vinga finner sig rätt bra i att sitta och titta på när jag tränar med Ylva och v.v Försöker lära Ylva att stå upp på kommando, inte det lättaste tydligen. Sen tränar vi att gå fint också, till utställningen. Men det är ju bara på skoj. Vinga är alltid en liten solstråle när klickern åker fram ur fickan, så vi övade bara sitt och gå fint som vanligt, så att hon skulle kunna allt och bli ännu gladare (hon saknar ju Robin ännu).

Av Elaine - 25 april 2009 08:57

Sol och värme idag :) Vill ut och bara sitta, men inte så roligt ensam, så väntar på att nån ska vakna till liv. Robin är på väg mot Wien och kommer hem om en vecka. Allt bra, verkar det som.


Men varför har de andra varmare än vi?

Av Elaine - 24 april 2009 21:29

Nej det blev inget skrivet, får göra det imorn istället. Hittade ett klockrent citat om norwichterrier. Passar bra in på Ylva nu när hon ligger och surar i ett hörn för att jag puttade bort henne från min fot där hon låg och sov. Jo då.


"They can be arrogant and very full of their own importance."

Ovido - Quiz & Flashcards