Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under oktober 2009

Av Elaine - 31 oktober 2009 16:06

I Halloween-anda skulle vi klä ut vovvarna, jag och Helen alltså. Inte Robin. Jag hade varit ute 20 minuter var med dem innan och tränat så de var helt slut båda två. inte lätt att få klickern att klicka, man måste kämpa lite.


 

Vinga var en väldig snäll modell, när osten kom fram.  

VÄRLDENS FINASTE COWBOY! 


 

Vinga har lämnat scenen


 

Ylva var en ovillig modell. Hon är en glömsk gubbe, med glasögonen på huvudet. Tungan ute




Av Elaine - 29 oktober 2009 16:28

Måste skryta lite: GODKÄND på språkvetenskapen, hörförståelsen och VERBPROVET!

Man kan om man vill. Väntar på att få tillbaka fonetiken. Sen är det ju grammatikprovet att fasa över, men jag måste läsa tre böcker innan jag hinner bekymra mig om det. Nu ska det lagas mat och sen ska jag sticka lite på min tröja (det är man värd) och sen till Helen tror jag. En bra dag :)

Av Elaine - 23 oktober 2009 12:52

Ska åka och handla snart, menyn är som följer:

  • kåldolmar (jag är skeptisk)
  • Tomatsoppa
  • klassisk köttfärssås
  • pasta carbonara
  • potatis- och kokossoppa
  • schweizerbiffar
  • avokadosoppa
  • fisk i varm tomatsallad
  • asiatisk burgare
  • pizza


För övrigt har vi ju testat "nyttiga frön", sammanfattningsvis kan man säga

  • Quinoa = BLÄ!
  • Couscous = lite torrt
  • Bulgur = helt okej
Av Elaine - 23 oktober 2009 11:29

  Helens nya vantar


Nästan lika stora Flört Hoppas bara de går att använda

Av Elaine - 21 oktober 2009 19:14

Jag och Helen ska ner till Stockholm den 6 november och träffa hennes (lilla)syster, blev ju nyss 18, är väl inte liten då längre? Där ska vi bo på hotell till den 9e och sen åker jag hem en sväng också. Vi ansåg att vi förtjänade det. Först var tanken att åka till London, men spargrisen var lite benig...

Av Elaine - 21 oktober 2009 19:13

 

Ylva hjälper till


JAG SKA ALDRIG LÄSA SPRÅK IGEN! Men om du inte vill ha fritid så rekommenderar jag det... Nu ska jag sticka.

Av Elaine - 19 oktober 2009 12:42

Så klart var alla rum upptagna, eller rättare sagt, de rum vi kunde boka. MEN vi hittade ett annat. Blir bara lite dyrare. Hotell Micro. Verkar vara fräsht och sköna sängar. Även om rummen inte är de största. Och delad dusch. Men som Helen sa: vi tänkter ju inte sitta på rummet hela tiden. Sant. Så nu är flyget ner och hotellet bokat. Nu måste jag bara ta reda på om jag kan åka hem en sväng också eller inte.

Av Elaine - 17 oktober 2009 16:02

Tänk vad roliga bibliotek kan vara. Speciellt UB. Och speciellt när man hittar en ny avdelning: barnavdelningen. Wiee! Hittade roliga böcker och den jag skulle ha också. Böcker om hundträning (ska aktivera hjärnorna nu när man inte vill gå så långa promenader i kylan), roliga kokböcker, handarbetsböcker och lite annat. Ska göra klart uppgifterna om Le Petit Prince först (Lille Prinsen), sen får jag titta i dem. Can't wait! Tungan ute


 


Robin har åkt på sin lilla "överleva utan nånting övernattning" så nu är vi ensamma hemma, de tre flickorna. Bara mys och pyssel! Och så kan jag öva ostört på franskan (behövs) så det är ju bra. Hoppas han inte fryser ihjäl bara...


Och till sist, men viktigast GRATTIS KATJA! (låtsas att det är en liten gubbe med partyhatt här, som i msn)

Ovido - Quiz & Flashcards