Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under juli 2009

Av Elaine - 22 juli 2009 21:30

Jossan och Elin & Nemo var på busbesök ikväll. Nemo busade med Ylva och Thilda, fast mest med Thilda, Ylva är inte så busig av sig. Men Thilda hade superroligt.


Innan besöket skulle jag mäta min tröja och Ylva var snabb med att inta en ny sovplats.


Thilda har druckit lite vatten och har bråttom iväg för stt busa ännu mer.


Hann ligga ner några sekunder och vila


Ylva filosoferar över livet en stund


Thilda och Nemo busar. Fast Thilda vill brottas och Nemo vill springa, men det gick till slut att kompromissa lite.


Nemo hade övertaget när han rymdes in under soffan, men inte Thilda.

Av Elaine - 20 juli 2009 08:10

Föglö i helgen, som vanligt. Både Ylva och Thilda var med. Thilda hade många äventyr och busade hela tiden, som  på kollo.


Robin upptäckte att fiskarna hade rymt. Stackare.


Vi är på väg att sola lite (jag iaf). Thilda fick låna Ylvas flytväst, antog att Ylva flyter bättre. Vi provade den också, på båda i vattnet. Och oj vad mycket lättare det var för dem att simma med den på.


Det var varmt, så helan och halvan spenderade mycket tid i vattnet och drog upp sjögräs på land.


Sen när de var genomblöta kom de till mig och ruskade av sig och tog en tupplur på min tröja... Snällt.


Emellanåt kom de stora färjorna förbi. Då måste man hålla i snipan, annars får man simma hem...


Taxarna hade tråkigt när de väntade hemma. Men de fick busa av sig sen.

Av Elaine - 13 juli 2009 13:41

Har inte tagit några bilder, och då känns det inte så värt att skriva nåt. Inte lika roligt liksom, men nu måste man väl uppdatera folket lite.


Ylva har varit med på jobb en gång till. Denna gång åkte hon ryggsäck, vilket var mycket trevligare än cykelkorg tyckte hon. Jag tyckte det var tyngre, men hon var ju glad iaf. 


Vinga har hunnit fylla hela TVÅ ÅR. Stor flicka, eller nej, hon är mitt lilla hjärtegull.


Thilda har börjat banta (igen efter sin krassliga period) och det går sakta neråt, är på 6,4 kg nu. Lite kvar.


Jag har blivit antagen till både franskan och finskan. Frågan är vad jag ska tacka ja till, eller kanske båda?


Mycket lite nytt med andra ord, eller jag höll ju på att glömma det viktigaste: Jag har börjat med min stickning igen :) Och jag har lyckats knepa ihop två par fina sockor hittills (och en socka till mamma, den andra är på gång) och en mössa til Robin. Håller på med en halsduk och så vill jag göra en tröja och vantar och... HYBRIS!

Av Elaine - 2 juli 2009 21:19

Idag var Ylva med mig på jobbet. Jätteduktig var hon. Bara låg och glodde och sov lite. Hon skällde inte på nån :) Dessutom åkte hon i cykelkorgen för första gången idag. Gick ganska bra. Var lite nervös i början, men hon tyckte nog det var helt okej. Hon fick ju vara med mig hela dan, så hon var nöjd.


Och nu ikväll var jag och Robin på Ice Age 3. Jag tyckte den var superbra och Robin tyckte att den var superdålig. Jag har rätt :) Söt var den iaf. Men jag tycker ju iofs om animerde filmer, som typ Shrek, Bolt, och Wall-E också...

Ovido - Quiz & Flashcards