Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under februari 2010

Av Elaine - 27 februari 2010 14:34

Har hållit på med denna tröja sen november... Men nu har jag äntligen satt ihop delarna. Vet inte riktigt när jag ska ha tid att använda alla mina projekt, men det löser sig ju alltid :)

 

Av Elaine - 27 februari 2010 14:31

Efter mycket om och men ville Robin ha tårta iaf. Och bullar. Gott!


  Prinsesstårta (bara ett ljus dock)


  Suddig bild, och fel väg, men saft och bullar och tårta framför OS är ju inte helt fel (förutom fiaskot i OS sen senare...)

Av Elaine - 25 februari 2010 19:19

Gjorde kyckling med sambal oelek-sås och wokgrönsaker. Riktigt gott om jag får säga det själv!


Vinga har haft kallt sen sitt bad idag och har huttrat och skakat.    Det är KALLT vid golven. Nu har hon sprungit runt med sin sticktröja på här inne och livet verkar inte kunna vara bättre.    

Av Elaine - 25 februari 2010 09:36

Hahahahahahaa-nananananaa... Finland vidare och Sverige åker ut. Kan det bli bättre. Sol och -15. Vilken bra födelsedag han har. Tårta blir det imorn.   

Av Elaine - 24 februari 2010 18:15

Ignorera bildkvalitén. Inte lätt att ta bilder på sig själv. Speciellt bakifrån märkte jag. Ylva hjälpte till genom att lägga sig precis vid mina fötter hela tiden. Tack! Nu är koftan klar iaf (vet inte riktigt vad den klassas som) och jag är helnöjd. Blir nog bra i sommar. Liiite kall nu.


   

Bus

Av Elaine - 24 februari 2010 16:02

Skulle köpa sidenband. Men tji fick vi för bilen startade inte. Ingen motorvärmare i. Fick vänta 45 minuter på uppvärmning, sen gick det bra. Ylva och Robin gick hem från Nydalahöjd och spanade efter fågel.


Jag och Vinga passade på att "klicka" lite för att bli av med lite energi. Har aldrigt haft henne att leta godis förr (har bara testat med Ylva och hon gör det ju inte, litar på att jag ska hitta det åt henne), men det gick SUPERBRA! Visade henne två gånger med en godis och hon verkade fatta. Sen gömde jag tio godisar i vardagsrummet och sa åt henne att leta och som hon snusade och letade och hittade allihop. Och oj vad stolt man kan vara över sitt lilla energiknippe ibland. Det ska vi absolut göra flera gånger. Om inte annat så är det ju jobbigt för hjärnan att leta godis, så lite trött blir hon kanske.

Av Elaine - 24 februari 2010 10:04

Godkänt på tentan! Tror jag iaf. Har inte fått tillbaka den, men poängen är registrerade... Vilket ju är ett gott tecken    Har bakat bröd idag och tvättat två maskiner. Nu ska jag se om det var Helen som messade just.


 

Av Elaine - 23 februari 2010 22:43

Ovido - Quiz & Flashcards