Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under januari 2009

Av Elaine - 27 januari 2009 20:54

Ylva var duktig på hundkursen. Hon "smyger" lite, men annars går det bra. Och Vinga, min lilla ängel, äntligen har hon fattat att klick=godis och om hon går fint=klick=godis. Det finns alltså hopp! Hon var jätteduktig och jag var så stolt. Hoppas det inte var en engångsgrej bara...

Av Elaine - 24 januari 2009 22:09

Pappa skickade bild på den lilla sötnosen. Hon hade samlat ihop alla små gosedjur innan det blev bra...

Av Elaine - 24 januari 2009 16:18

Idag var det en lång dag för Ylva. Det är jobbigt att åka bil, vänta i bil och vara inne i djurbutiken. Nu sover hon vid mina fötter och har ätit upp sitt tuggben som hon fick. Eller rättare sagt, Vinga åt sitt och äter nu det som är kvar av Ylvas. Lillskrutten vägde nu 6,3 kg, en bra vikt som vi ska försöka hålla. Måste se till att Vinga inte äter all hennes mat bara. Och eftersom stackars lilla Vinga var ensam hemma medans vi var och shoppade så ska hon få komma med på promenad ner på stan med mig och Helen senare idag. Bara hon. Lyx! :)

Av Elaine - 23 januari 2009 18:43

Idag har Ylva och Vinga tyvärr fått vara ensamma mycket. Jag och Robin var i skolan samtidigt och sen var jag ner på stan samtidigt som Robin var och åkte skridskor. Men jag hittade äntligen en bra vattenskål åt dem, bara 69 kronor också, :). Och om ett tag ska vi till Helen och se på Let's dance och då kommer Gibson så då blir det bus. Och imorn ska vi träna lite extra.

Av Elaine - 21 januari 2009 20:31

Det gick bra igår kväll också för Ylva. Vi började med en förbudsövning. Det gick några varv, men sen fattade hon. Och sen var det lite kontaktövningar, vilket hon är jätteduktig på. Men mot slutet märkte jag att hon tröttnade lite. Inte lätt att vara liten. Nästa vecka ska jag och Helena hålla i det. Vi vet inte riktigt vad vi ska göra, men troligtvis "loss" (det enda Ylva kan superbra) och "stanna", eller liknande.

Av Elaine - 20 januari 2009 11:04

Skulle ta bild och visa hur fin Ylva är nu när pälsen växt lite. Men det tyckte inte hon. Hon lade sig och demonstrerade "pang" i stället. Vinga verkade mest sucka och tittade oförstående på. För övrigt har Ylva nästan lärt sig "skäms" nu :) Mycket sött, helt onödigt, men sött.

Av Elaine - 17 januari 2009 17:53

Idag var vi och åkte pulka (jag, Vinga, Ylva, Helen, Helena, Gibson och Carin). Vinga var superhyper i börja, men hon lugnade ner sig och var jätteduktig sen och det enda lilla utbrottet Ylva fick var när hon skällde på en söt liten treårig flicka som tydligen var jättefarlig. Men hon verkade inte bry sig, bra. Och Vinga och Ylva åkte pulka med oss också. Vinga har gjort det förr och tycker att det är jätteroligt, hon till och med viftar på svansen när hon åker. Ylva tyckte det var lite läskigt förut, men idag tyckte hon också att det var jätteroligt. En bra dag i snön, med andra ord. (Förutom att stackars Gibson blev stressad, lilla gubben. Och så blev kameran kall och fungerade inte, buu.)

Av Elaine - 16 januari 2009 17:21

MINUS 20 GRADER!! Brrr. Vinga vägrar gå när man är ute, så senaste två gångerna har jag fått bära in henne. Men jag förstår henne, hon har ju inte mycket päls och inte mycket fett. Men imorn har de lovat varmare väder så då blir det pulkaåkning med vovvarna :)

Ovido - Quiz & Flashcards