Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under augusti 2009

Av Elaine - 30 augusti 2009 11:41

Nu är vi i Umeå, nästan uppackade. Ska plocka lingon idag. En dam på Maxi sa att de var mogna, ska kolla. Övade bilåkning med Vinga. Måste få henne lugn.


RESAN IGÅR:


Stannade i Söderhamn för att äta.


Fick glass till efterrätt.


Ett gammalt tåg utanför Sundsvall.


Var in till IKEA och Birsta City. Tankade på Jet: 12,04 Sek/l.


Höga Kusten-bron


Höga kusten, nära Skuleberget.


Gick till Grottan, verkade inte så långt...


...men det var brant. Inte lätt med vovvarna med... eller för mig. VARMT!


Ylva tar en dricka-paus.


Äntligen uppe. Superfin utsikt! Bilen syns nästan inte.


Grottan. Robin talar med Tina.


Ylva beundrar utsikten.


Ylva i grottan.


Försöker få med båda på bild, de hoppar ner.


Livsfarliga stegar. Gick bra uppåt, men på nervägen fastnade jag och Ylva, vilket ledde till att Robin fick klättra upp och bära ner Ylva också, så att jag kunde hålla med båda händerna.


Det var fint, men jag rekommenerar inte att man har med hund. Om de inte har som specialitet att klättra i branta stegar och hålla sig ifrån stup. Men fint var det.

Av Elaine - 28 augusti 2009 17:57

Höll på att glömma. Fick present av Robin igår, helt plötsligt.

Utökar min Kalevalasamling :)


 


 Jag fick den här fina ringen, fast i brons, i serien Liljekonvalj.


Bild från KalevalaKoru.

Av Elaine - 28 augusti 2009 17:53

Imorgon åker vi till Umeå med morgonfärjan. Packat och klart och Robin kommer med småttingarna snart. De har varit på lekläger (både Ylva och Thilda) en sista gång nu. Sen ska vi klämma in allt i bilen, hur det nu ska gå till. Färjan går 07:30, bright and early. Borde vara i Umeå vid 19-tiden tror jag. Hinner nämligen med en sväng via IKEA också eftersom de har extra öppet den sista lördagen varje månad :) jeeei! Ska bara ha lite småsaker, men det är ju roligt att titta iaf.

Av Elaine - 25 augusti 2009 18:32

Jag föll pladask. Finns ett fint halsband som hör till... Men fanns bara bild som inte gick att kopiera då. Man kan ju alltid drömma lite.


Bild från bjorgjewellery.com

Av Elaine - 25 augusti 2009 09:47

Ronja surade ett tag, men hon var inte den enda som var utsatt...


Nyfluffad. Hon ser glad ut, men hon var inte det... Eller jo, efter fem minuter var jag förlåten.


En fluffig tass.


Nu är vi vänner igen :)


Man märker vilka som tycker att det är roligt att borta tänderna :) Viva flydde, men sen var det smaskigt tyckte hon också. Det är förövrigt en mycket bra orsak att pausa från franskan, att borsta tänder alltså.


Viva och Ida är så söta när de sover tillsammans. Och det hela blev ju ännu sötare när lilla dottern Viva kryper in bredvid sin mor i pyjamas (som hon slipper ha numer eftersom stygnen är borttagna).


Av Elaine - 23 augusti 2009 11:48

Robin är och jagar. Jag borde öva på franskan... Pausar lite. Har borstat hundarna och borstat deras tänder. Diskat. Ska på kaffe kl 2... över en timme kvar. Suck. Borstade och klippte Ronja igår. Hon blev fluffig och fin. Sen var hon ut i regnet. Dubbelsuck. Imorn ska jag in till stan igen... Massa att fixa innan vi åker. Ska klippa mig på torsdag. Middag till Pia ikväll. Ska klappa på Viva lite nu, hon ser så söt ut i sin pyjamas, sen måste jag läsa lite mer...

Av Elaine - 14 augusti 2009 16:46

Har inte gjort mycket, eller jo, egentligen. Blev klar med min väst. Synd bara att den blev dålig (mamma fick den), men nu vet jag iaf vad felet var: mönstret! Blev puffärmar! Och att jag maskar av för hårt... men det visste jag redan. Ska göra ett nytt försök sen :)


Förra helgen var jag iaf på Föglö (surprise)


Något var fel... Jag vet inte riktigt vad, men vi blev försöenade. Smart som jag är ringde jag Jossan och påpekade det. Hon blev glad.


Fast vädret var det inget fel på.


Robin lät Martin styra i en minut... Blev uppmanad att ta kort. Små pojkar, bara busar.


Sen åkte de vattenskidor. Jag lät bli. Jag tycker om land och värme.


 Sen har det bara varit vanliga vardagar. Bara två veckor kvar av sommarlovet. Fortfarande inte läst ett ord franska. Börjar få panik. Skjöt upp det lite till genom att ÄNTLIGEN trimma Ylva. Tyvärr har hon ju så dålig päls att hon måste strippas helt och hållet. Så nu ser hon lite dum ut. Men söt.


Vill inte vara med på bild på det läskiga trimbordet. Måste muta med godis. MEN hon var snäll hela tiden när jag trimmade henne. Hon hoppade bara ner sju gånger...


Gör hellre sitt fint än står stilla på bild... Läskigt bord.

Av Elaine - 7 augusti 2009 19:46

Blev sen färja till Föglö idag :( kommer att vara trött imorn. Färjan går först kl 24. Buu. Men vi var och åt middag på Pub Niska, det var trevligt. Och fint, och roligt att se människor. OCH s har jag fått min ring, i går redan faktiskt :D Den är mycket bekvämare än den jag hade innan.


Ylva fick slicka ur skålen som jag vispat grädde i också (INTE allt!) eftersom THilda inte var hemma och kunde vara avundsjuk, hehe. Hon tycker verkligen att grädde är suuupergott. Sötisen.



Ovido - Quiz & Flashcards