Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under augusti 2010

Av Elaine - 20 augusti 2010 13:28

Firade lite igår. Eller nja. Det var väl mer: nu-är-sommaren-slut-middag. Ville testa Texas Longhorn (vid Ålandsbanken typ) och vi blev inte besvikna. Däremot tyckte Robin att jag var lite pinsam när jag skulle ta bilder så alla är lite suddiga för att jag bara knäppte lite snabbt.


  Fick sallad innan maten. Ser inte så mycket ut, men GOD smörja.


  Robin åt lamm, bakad potatis, kryddsmör. För en gångs skull tillräckligt med smör (den högra byttan) brukar ju alltid var för lite tycker jag.


  Jag tog revbensspjäll. STOR! Robin hjälpte. God och prisvärd. Var coleslaw och bakad potatis till. (under köttet)


 

Jag ville ha en lite efterrätt. Tänkte: sorben brukar ju alltid vara typ en liten boll. Ha! Ett helt glas, fyra euro. Inte illa. God också. Men huj vad mätt man var sen. Var mätt i morse när jag vaknade ännu.


 

Colan var inte dålig den heller. 0,5 liter. Man är ju van med typ 33 cl.

Som sagt: Vi rekommenderar!


Sen mötte vi Jochum och tänkte gå till Indigo på en drink. Stängt. Umbra: stängt. Så det blev Park. Hade så kallt! Två muggar te gjorde susen. Var inte varmt att cykla hem sen heller. Men det tänker man ju inte på när det är varmt när man går hemifrån.

Av Elaine - 20 augusti 2010 13:24

Jag fick en så fin svampkniv av Robin. En alldeles egen. Vi åkte till Herrön för att leta svamp. Det gick inge vidare...


 

Så här mycket svamp hittade vi


 

Här har Robin jobbat och gjort fint i sommar.


  Ylva fick ett litet äventyr i alla fall. Det var ju tur.


 

Av Elaine - 20 augusti 2010 13:08

Idag är sista riktiga dagen på jobb (har måndag kvar, men det är bara halvdag). Wihooo! Har spenderat tiden med läsning m.m


 

Julresan av David Baldacci, känns lite som fel årstid, men den hade faktiskt nästan ingenting med julen att göra. Helt okej.


 

Eclipse/Ljudet av ditt hjärta. Såg filmen också. ooh!


 

Breaking Dawn/Så länge vi båda andas

Bra bra bra bra!

Lite snopet att sista filmen kommer först vintern 2012 typ. Huj!


 

Läste de delar av Midnight Sun som finns också. (En bok av Meyer som har läckt ut och som hon har satt länk till på sin hemsida, Edwards synsätt i Twilight... typ. Bara 12 kapitel) Hoppas hon tänkter skriva klart den och publicera den sen. Spännande.


 

Har också sett första säsongen av True Blood. Börjar bli slut på vampyrgrejer snart. Får hitta nåt annat sen. Börjar kanske med fågelskådning    

Av Elaine - 11 augusti 2010 09:59

Igår kväll var jag, Ylva, Thilda, Elin och Nemo och testade hundparken vid Nabben. Roligt tyckte vi alla att det var. Fast Thilda var ivrigast.

Bilderna är suddiga (snabba vovvar) och i lite fel ordning, men ändå.


  En pincher (ja Elin du hade rätt)


  En whippet som hade cool färg. Lite som en tiger.


En golden retriver var på besök


   

Ylva satt mest vid mina fötter och glodde


Ytterst busig och glad 9 månader gammal *välj ras* 


  Bus


  En miniatyr-australian shepard


Blir vallade lite grann

    Hej!



   

Nemo var den ende som satt stilla när jag skulle ta bild


  En hund med Elvis-frisyr. Lite häftig!


  En spaniel av nåt slag. Var äldst av alla hundar där.


  Nemo välkomnas av en shitzu-yorkie blandning


  I början tyckte Nemo att det var lite läskigt,men det kom han ju över snabbt. Men säkrast att hålla sig nära utgången innan man har koll på läget.


  På slutet tröttnade Ylva och blev grinig. Hon fick sitta utanför och vänta en stund då istället.

Av Elaine - 4 augusti 2010 15:16

 

Spännande bok. Du visste aldrig att jag fanns av Maggie O'Farrell. Kunde varit baserad på en riktig historia, men var det inte. Lite snopet.


 

Och såklart: New Moon/När jag hör din röst

Bra bra bra bra :)

Av Elaine - 1 augusti 2010 08:39

Känner mig snart helt frisk. Har haft lååång magsjuka. Inte trevligt! Men man hinner ju läsa mycket och se många filmer. Det är ju lite trevligare. Synd att vara borta från jobb bara. Men imorn är det nya tag.


Har sett två första delarna i Twilight-sagan. Twilight (sett förut) och New Moon. Väntar på att få se Eclipse på dvd sen (känns inte så skoj att åka en hel dag till Sverige bara för att se den).

   

 


Igår såg vi Nick and Norah's infinite playlist. Riktigt bra om man inte vill tänka utan bara skratta lite och mysa.

 


Och i förrgår såg vi Valentine's day. Helt okej, och framför allt var den GULLIG.

 


Har också kommit igenom första Twiligt-boken: Twiligt/Om jag kunde drömma och håller på med New Moon/När jag hör din röst. Bra bra bra!

   


Och ja, jag har också vampyr-feber :) Har övertalat Robin om att vi ska se True Blood också. Wiee!

Ovido - Quiz & Flashcards