Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under mars 2010

Av Elaine - 31 mars 2010 17:39

Hundar på vift 

Thilda tycker att gumsen är läskig 

Vinga gillar honom 

Ylva tittar på fåren, kan inte lammen komma snart, så tjocka som ni är? 

Vi eldade 

Gumsen är busig och äter på min jacka 

Men vi är vänner i alla fall 

Tre "oskyldiga" hundar som sprungit på isen. ajaj! 

Fyra hungriga krabater 

På promenad. Fast Ida väntade hemma. Hon var sur. 

Av Elaine - 26 mars 2010 17:12

Nu är Ylva nytrimmad. Mamma sa att hon ser ut som Yoda, men hon ser lite ut som en stor chihuahua. Inte så snygg, men mjuk i pälsen och rätt så söt ändå. Men man kan nästan inte tro att hon är en norwichterrier, hon och Thilda liknar verkligen inte på varandra just nu.


     

Av Elaine - 24 mars 2010 16:12

45 minuters marginal. Väntar på bekräftelse från urkund att tentan kommit in bara. Sen är jag ledig imorn. Sen börjar hinduism-pluggandet hemma.


Urkund är någon sorts dataprogram som analyserar alla uppgifter för att se att man inte plagierat något. Fancy.

Av Elaine - 23 mars 2010 10:53

  Bläddrar i Christian Theology. Den bra boken! Men orkar inte läsa effektivt. Har ont i halsen ännu. Så gick det med att vara frisk idag. Men imorn så. Har ju tentan då, så bäst att jag är frisk. Nyponsoppa hjälper.


Ett litet tips också. Har provat Dove Visible Care. Ska göra huden mjukare och finare, och jag känner mig faktiskt mindre torr. Fast undvik den om du är parfym-känslig, för den doftar STARKT! Bild fån Dove.se

 

Av Elaine - 22 mars 2010 16:24

Robin är misstänksam. Lingonsemlor. Om vi inte tycker om dem så får vi ta hem dem till mamma, hon tycker om bröd med "grejer" i.


 

Av Elaine - 22 mars 2010 10:02

Robin har klagat på att jag inte har uppdaterat, så nu får jag väl ta mig i kragen och göra det (och göra ett lååångt inlägg).

Blir lite olika saker utan sammanhang.


Ylva brukar ju nästan alltid ligga under skrivbordsstolen när jag sitter vid datorn. Här om dagen hörde jag plötsligt ett tjut och en ytterst förolämpad liten norwichterrier gick ut från datarummet. Då såg jag beviset. Jag måste ha rullat över Ylva svans när hon sov och sen när hon steg upp så lossade en stor tuss med hår. Stackarn. Men det hindrar inte henne från att ligga här under stolen just nu. Hon lärde sig inte läxan...

  Beviset

    En förolämpad liten hund.


Jag och Helen har besökt loppisen på Nolia och fyndat lite. Det är alltid roligt. Synd bara att det är så sällan.

  En fin grå sticktröja, 35 sek

  ROSA skor, 30 sek. Man kan ju inte låta bli att bli glad när men ser dem. Var lite    stora, men fötterna brukar ju svälla lite... Och så får man rum med förebyggande plåster på hälen.

 

Helen skrattade åt mig. Robin skrattade åt mig. Men tji fick alla. Ylva och Vinga tycker verkligen om den lilla klumpen (20 sek), som var mycket snyggare någon dag sedan...

    Den här skrattade Robin ännu mer åt (20 sek). Han menade att den var för liten. Men nej. Bara man kan ostbåga ihop sig lite så passar den ypperligt! Mjuk och mysig. Ska sätta på ett annat tyg bara. Lite väl barnvänlig just nu.


  Vi gjorde fajitas igår. MUMS!

 

En av såserna.


Nu kommer det en liten Vinga-kavalkad...

      Sötaste taxen någonsin.


Och så en liten bild på mitt sommarprojekt (eller så hade jag tänkt iaf). Tina skickade bilden. SÖT!

 


Annars så hostar Robin ännu. Och jag har ont i halsen. Men planerar att vara frisk imorn. Hoppas jag.

Av Elaine - 16 mars 2010 13:00

Robin är pippiajaj. Nu har han fått hostmedicin. Och godis.

Blir inte nån av glasögonen nedanför. Letandet fortsätter. Nu ska han beställa från Internet och prova.

Av Elaine - 15 mars 2010 17:12

Nu har Robin varit på synundersökning (290 kostade det! dyrare än förut) och vi har tittat på bågar. Har hem några på prov. Men det blir nog så att han beställer dem via Internet sen, blir billigare. Om det ens blir någon av dessa. Kanska helt andra. Smakråd önskas.


     "the old ones" (klicka på bilden så blir den större)


     


Stackars lilla Robin är superförkyld dessutom.

Ovido - Quiz & Flashcards