Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under juni 2009

Bad

Av Elaine - 30 juni 2009 11:59

Var och tog årets första dopp igår. Var faktiskt riktigt varmt i vattnet. Inte fy skam att bo "centralt" och bara ha fem minuters gångavstånd till en långgrund, avskild sandstrand där man kan simma med vovven. Ylva hade superrroligt och inte klagade jag och Robin heller precis :) Tänkte filma gullegumman när hon plaskade i vattnet, men ingen orkade. Har man mysigt vill man inte avbryta för en filminspelning. Och en sak är säker: Ylva hatar inte att simma, hon vill bara ha sällskap.

Av Elaine - 29 juni 2009 08:18

Föglö i helgen som gick. Skönt. Sol. Jakt. Mer sol. :)


Plockade sommarens första smultron. Dock inte på Föglö.


Lördag: Spegelblankt kallas det visst?


Ja, inte blåste det iaf.


Sälar på lördagen. Ja, dom är där, fast lite suddigt.


Sen gick solen ner


På söndagen vilade jag i solen


Ylva nosar omkring på söndagen. Fick simma emellanåt för att inte tuppa av i värmen. Ylva alltså. Jag njöt.


Ylva snusar runt lite till. Hon hade roligt.


Ibland kommer en färja förbi, eller rätt ofta. Stora saker.


Ylva tycker inte om att simma, vilket jag påpekar. Men hon tycker att det är skönt efter. Och hellre en sur och blöt hund än en glad och överhettad hund.


Av Elaine - 25 juni 2009 15:22

Så det är bäst att passa på :)


Ylva hoppade upp på solstolen. Jag har ju trimmar henne på huvudet så hon är lite flintis.


Så här glad blev hon när jag smörjade in henne på huvudet med solkräm, så att hon inte skulle bränna sig.


Det är varmt ute, så det är bäst att vila inne i svalkan emellanåt. Speciellt om man är riktigt liten som Thilda. Hon har gått ner till 6,6 kg nu. Ylva har också smygbantat ner sig ett halvt kg, från 7,4 när vi kom till 6,9 i morse.


Idag hadevi en bra sommaraktivitet. JAGA SÅPBUBBLOR.



Fina vovvar och fint väder :)



Av Elaine - 22 juni 2009 17:53

På jobb mellan 15-18. Plockade och fixade. Börjar 10 imorn. Skönt. Ska pyssla lite hemma nu.

Av Elaine - 21 juni 2009 17:49

Igår kväll satt Vinga och skällde utan anledning, trodde vi. Jag öppnade dörren till badrummet och då sprang hon in och satte sig. Vi hade ju inte sprejat henne ännu! Hon påminde oss. Sen när jag sprejat henne sprang hon ut och hoppade upp i soffan för att sova. DUKTIG! Och idag visade Ylva att hon misann är en trogen liten vän. Skulle ut med båten och hon var kvar påbryggan. Det går inte för sig tyckte hon och sprang längs strandkanten och började kliva ut i vattnet för att simma efter båten. Hon som inte gillar vatten! Fick helt enkelt vända om och hoppa i land. Kan ju inte ha henne att simma i kallt vatten eller stå och ylva på stranden.


Snällare och smartare hundar får man leta länge efter.

Av Elaine - 20 juni 2009 17:37

Vi skulle meta, men det blåste för mycket. Försökte göra en krans och ta fina bilder, det gick inte så bra det heller. :)

 Robin skulle kasta, men det blåste för mycket.


 Ylva beundrar utsikten.


 



 Ronja tyckte att idén med midsommarkrans på huvudet var dålig.


 Vinga tyckte att det var roligt.




Sen fick Vinga fnatt och snodde kransen och stack iväg. Sötaste!


Av Elaine - 20 juni 2009 07:20

Glad midsommar! (en dag sent) Var till Kastelholm och tittade på deras stång (ja Helen, du har varit där :) ). Ojoj, vilken tid det tar. Först ska de ha tal på svenska, sen engelska, sen finska och sen tyska! Sen sätter de upp den. Nå, skoj att se folk iaf.


Ylva posar (rätt dåligt) framför en röd gammal stuga.


Midsommar ur Ylvas synvinkel.


Arbetet pågår...

 

...äntligen uppe.


Försökte få Megan och Ylva på samma bild. Gick sådär.



 Sen tröttnade Megan på allt ståhej.


Åt massor med god mat och hade trevligt. Väntar på att Robin ska ringa. Ska ut till Föglö nu. De har ju lovat superfint väder. 19 grader imorn och 20 på måndag. Kommer sommaren äntligen?

Av Elaine - 18 juni 2009 15:51

Ska inte till Föglö imorn. R ville till en kompis stuga och jag orkar inte med det. Tycker att han kan åka och ha roligt åt oss båda. Blir roligare för båda två då :) Så jag ska vara hemma och slöa och mysa med Ylva och göra en fin krans till henne. Min lilla snutt. Saknar Vingis, men jag får se henne på lördag. Äntligen! Hoppas hennes päls är bra snart nu, ett bad väntar i helgen. Inte hennes favoritsyssla precis. Eller rättare sagt hon kommer glatt och vill bli duschad i varmt skönt vatten, men det är inte roligt att vänta på att medlet ska verka. Kallt och hemskt. Jag förstår henne. Och på tal om inget så börjar jag jobba på måndag. En slö-dag mellan 15-18 typ. Skön start :D

Ovido - Quiz & Flashcards