Ylvas och Vingas blogg

Alla inlägg under maj 2009

Av Elaine - 29 maj 2009 10:34

Igår var det en LÅNG dag. Åkte efter lite om och men från Umeå kl 02:00 (var inte till veterinärn på Röbäck, hörde mycket dåligt om henne och så verkade stället mystiskt när vi körde förbi. vill ju bara ha det allra bästa till vovvarna, så klart) Var i hamnen precis i tid och färjturen var tråkig som vanligt. Blåste inte så mycket som jag trodde, men jag drogade mig med en Postafen iaf, så jag var helt utslagen och grinig resten av dagen.


Lyckades få tid till vet kl 14:40 så sen bar det av till Godby. De kom inte fram till vad Vinga hade för fel, men det verkade inte vara allvarligt och det smittar inte. Hon fick specialshampo och balsam som ska användas varje dag. Hoppas det blir bättre. Vi fick en telefontid den 8:e och om det är bättre då då är det bara att fortsätta. Annars måste man göra nån hudbiopsi och svampodling. Hoppas det här fungerar, annars flyger hundralapparna nog snabbt (inte för att jag sätter ett pris på Vingas hälsa, men man kan ju alltid hoppas) igår försvann nämligen 81,39 euro, jämnt och bra. Hon ska iaf badas var femte dag och sprayas morgon och kväll, så hon får komma med till Umeå så Robin kan sköta det.


Robin på kisspaus med vovvarna på väg till Grisslehamn. Stackars Ylva spydde två gånger på vägen. Inte lätt.


Idag har det iaf varit fint väder (hoppas det blir fint imorn också). Jag och Ylva passade på att kasta lite boll nu på förmiddagen. Ska på stan med mamma sen nämligen. Dessutom är Thilda hos Karin nu (dagmatten) så jag vågar kasta boll. Vill ju inte att Thilda ska springa så mycket eftersom hon har svårt att andas.


Ylva fick varmt och lade sig i skuggan. Ser ni henne?


Det hä är bollen som hon hämtar. Den är jättebra! Studsar åt alla olika håll och praktisk att bära. Hittade den i förrådet. Min gamla.


Det är skönt i skuggan under rosbuskarna. Då har man uppsikt över gården och så svalkar det lite i vinden. På altanen blåser det nämligen inte alls.


Ylva kom och tittade vad jag gjorde på altanen och testade en av mina födelsedagspresenter. Vi ser lika "smarta" ut i dem båda två.


Här springer hon efter bollen. Skulle visa när hon hämtade tillbaka den. Men hon fick varmt mitt i och lade sig under rosenbuskarna i stället. Typiskt!


Av Elaine - 26 maj 2009 19:02

Kolla vädret på lördag! Suck, dubbelsuck! Typisk timing. Men dom får ju fint väder till brännbollen iaf. SUCK!


24 grader (!) och SOL! Hallå!


Sol och 10 grader. Sol iaf. Tur det. Inte skoj när det regnar till studenten.

Av Elaine - 20 maj 2009 16:32

De hade ju lovat regn idag. Men nej. Här var det sol! Fast vem klagar? Har inte blivit nåt skrivet ännu idag, men ska passa på nu innan Room Service. Pojkarna spelade volley och jag och Helen låg och pratade. SKÖNT!


Ylva väntar på vatten. Man blir törstig i solen och vill inte ligga i skuggan.


Vinga fick en släng av otrolig söthet och rullade runt en stund...


Sötheten fortsätter.


Sen blev det varmt. Vatten!


Vilken vacker hund vi har! Vår älskling!


Vinga ville också liga på filten, i solen. Inte i det svala gräset i skuggan.


Ser på när pojkarna spelar. Robin vann så klart!


Nu ska vi laga ungersk (?) gulasch och så ska jag skriva.

Av Elaine - 19 maj 2009 20:43

Hurra hurra på min födelsedag! Lite ego får man ju vara. Åt precis tårta som Robin bakat och nu ska jag nog ut en sväng med vovvarna. Har fått fina paket av alla :) SNÄLLT! T.o.m Robins små vänner hade köpt blommor och choklad, såna gentlemän. En bra dag helt enkelt.


Och bra dagar har det verkligen varit den senaste tiden. SOL och värme och mys ute. Fast nu har regnet börjat dra in. Lika bra kanske så man kan skriva det sista på uppsatsen i lugn och ro. I vilket fall som helst, jag och Robin var på promenad kring Nydala häromdagen (i förrgår?). Skönt och varmt var det (t-shirt och kortbyxor fast det var vid femtiden). Vid Kinabron tyckte jag iaf att Vinga vill väl drick lite så vi tog ner dem till vattnet. Vinga travar rätt ut som hon brukar och svalkar sig och rätt vad det är gör Ylva samma sak! Hon som verkligen inte gillat vatten förut. Så SÖT var hon. Tyvärr hade vi inte kamera, inte ens mobil. Ångar verkligen det, för det var så fint vid vattnet med solen i bakgrunden och hundar som plaskar. Vi satt där ett tag och njöt i solen, och bara var. Inte ofta vi hinner det känns det som. Alltid något att göra. Längtar till sommarlov och lite ledighet och bara mys. Man måste ta sig tid för det annars går det inte. Fast vi har ju lyckats i fem år :) (igår). Tänkte gå ut och äta middag då, men valde att mysa hemma i stället, betydligt billigare och skönt att kunna ligga och dega


Nu ska jag ta bilder på mina presenter :) Och äta lite mer tårta, hoppas det finns kvar...

Av Elaine - 17 maj 2009 09:03

Massor att göra och fixa, får se hur det blir med det, eftersom det för en gångs skull är SOL och VARMT ute. Skjuter nog upp det tills på tisdag kan jag tro :P



Borde dock:

  • dammsuga
  • våttorka golven
  • diska
  • tvätta åtminstone fyra maskiner (lakan, handdukar)
  • byta sängkläder till oss och hundarna
  • vara ute i solen
  • träna
  • gå promenad med vovvarna
  • städa badrummet
  • plocka undan tvätt
  • skriva lite om gravitationsmodellen till uppsatsen


Suck! Dubbelsuck! Blir nog bara promenad i solen och sega ute. Ikväll kanske det blir lite städning.


Förresten var vi och grillade på varsitt håll igår (Vinga med Robin & co, och Ylva med mig & co). Nå, måste bara säga hur söt Ylva var när hon ville charma Gibson som satt och tittade på henne, då gjorde hon "sitt fint" framför honom. Skruttet har fattat att om man gör så, då får man uppmärksamhet, hehe, men det funkar ju inte så bra på hundar.

Av Elaine - 15 maj 2009 15:03

Har varit i skolan på uppsatsmöte och allt verkar tipptopp :) Fick till och med hjälp med rubriken, så nu är det bara finslip kvar. SKÖNT! Sen har jag och Helen tränat och så gick jag en sväng med hundarna i värmen. En mycket bra start på helgen. Ville bara skryta lite om att uppsatsen nästan är klar :D

Av Elaine - 14 maj 2009 16:32

Hundar som matvägrar! Sätt på laxolja (är ju bra också). Då blir det suuuupergott!!

Av Elaine - 13 maj 2009 15:27

Här är hon, lillan, som en valp igen. Hon har ju blivit nästan slank nu :) Saknar henne och hennes små grymt. Ska bli roligt att busa i sommar. Kanske vill hon gå igenom agilitytunneln, till skillnad mot Ylva. Fast hon har gått igenom den tre gånger nu, så vi är på rätt väg :P

Ovido - Quiz & Flashcards